Этичні кодекси УАСР
Особистий етичний кодекс розстановника
- Для роботи в методі системних розстановок фахівець повинен пройти кваліфіковане навчання у сертифікованих тренерів за програмою, яка відповідає вимогам УАСР. Також розстановник повинен отримати відповідну сертифікацію, про що свідчить здача супервізії.
- Розстановник повинен свідомо і відповідально ставитися до свого особистого фізичного, емоційного, інтелектуального і духовного стану. Він повинен мати в своєму досвіді особистісне опрацювання в методі системних розстановок (робота з обома системами батьків, дитячо-батьківські відносини, сімейної системою тощо). У разі, коли розстановник стикається з особистісними психологічними проблемами, які негативно впливають на якість виконання його обов’язків, він повинен якомога швидше звернутися до тих, хто може допомогти вирішити ці проблеми або самостійно зробити все для повернення в гармонійний і цілісний емоційний стан.
- Розстановник повинен постійно забезпечувати продовження свого професійного розвитку, брати участь в професійних конференціях, знайомитися з нововведеннями і результатами досліджень в рамках методу. Професійне зростання включає також регулярне проходження терапевтичних груп та супервізій.
Етичний кодекс у вiдносинах з клiєнтом
- Розстановник забезпечує високу якість роботи на найвищому рівні своїх знань, умінь і навичок.
- Розстановник несе особисту відповідальність за свою роботу в процесі розстановки по інформуванню як клієнтів, так і учасників групи про особливості роботи і методу системних розстановок. Вони повинні бути ознайомлені з процесом, науковим підґрунтям, можливими емоційними наслідками участі як в ролі клієнта, так і в ролі заступників.
- Розстановник повинен піклуватися про фізичний, психічний стан учасників та екологічність процесса. Разстановник поважає права і вибір клієнта, в процесі розстановки попереджає про можливі варіанти розгортання розстановки і погоджує процес з готовністю клієнта рухатися далі, радиться з ним перед озвучуванням інформації з «поля», особливо, якщо вона має інтимний характер.
- Розстановник повинен бути проінформований про культурні цінності і вірування клієнта і погоджувати озвучену інформацію з його світоглядом і інтелектуальним, духовним рівнем розвитку. Також, при необхідності, розстановник пояснює клієнту теоретичні основи системних технік.
- Розстановник повинен з повагою і делікатністю звертатися з інформацією про інших членів системи, які не є носіями запиту на розстановку.
- Розстановник повинен проінформувати клієнта про його персональну відповідальність в досягненні бажаного результату.
- Замовник розстановки спостерігає і бере участь в розстановці.
- Розстановник повинен дотримуватися принципу конфіденційності, поважати приватне життя клієнтів, не давати моральну оцінку вчинкам і почуттям клієнта.
- До початку роботи розстановник і клієнт погоджують питання оплати та умови участі.
Етичний кодекс в стосунках з колегами, суспiльством i професiйним оточенням
- Розстановник повинен з повагою ставитися до своїх колег, не робити зневажливих зауважень про інших розстановників, провідних, дослідників чи новаторів. Навпаки, він підтримує і схвалює дослідження, дебати і професійний обмін досвідом.