Навчання розстановкам (програма)
Вимоги до навчальної програми «Системно-феноменологічна терапія, консультування та сімейні розстановки» і умови сертифікації випускників
Навчальна програма складається з трьох ступенів: два щаблі базової програми, одна ступінь підвищення кваліфікації.
У відповідності зі стандартами, базова програма по сімейно-феноменологічної терапії, консультуванню та розстановкам складається з двох ступенів, що в цілому становить:
• 3 теоретичних модуля першого ступеня і 5 теоретичних модулів другого ступеня;
• 16 груп практики, по дві практики (по 8 годин) після кожного теоретичного модуля;
• особиста терапія: 10 особистих розстановок (5 на першому модулі і 5 на другому);
• участь в інтервізіонних групах;
• підсумкова випускна робота (40 годин);
• сертифікаційна супервізія (40 годин);
• загальна кількість годин теорії та практики становить мінімум 420 годин.
Модуль — це триденний навчальний семінар, який проводиться сертифікованим навчальним терапевтом або тренером.
Група практики — восьмигодинна робота в малих групах (від 5-ти до 8-ми осіб), де студенти відпрацьовують отримані навички тематичного семінару.
Група практики проводиться сертифікованим дослідним розстановником.
Інтервізіонная група — група практики, що самостійно організована учнями для відпрацювання навичок ведення розстановок, отриманих в процесі навчання.
Особисті розстановки проводяться у сертифікованого розстановника. П’ять розстановок під час навчання на 1-го ступені і п’ять розстановок на 2-му ступені навчальної програми.
Теми обов’язкових особистих розстановок: «Я і моя система», «Я і мама», «Я і тато», «Я і моє системне місце», «Я і батьківська родова система», «Я і материнська родова система». Виконання даного пункту є обов’язковою умовою для допуску до другого ступеня.
Супервізії
Підсумкова випускна робота — демонстраційна робота випускника як розстановника — є допуском до сертифікаційної супервізії.
Сертифікаційна супервізія. Випускник, який виконав всі стандарти навчання, здає сертифікаційну супервизию і отримує свідоцтво в області системно-феноменологічної терапії, консультування та системних розстановок. Йому присвоюється кваліфікація «Спеціаліст», якщо він має базову вищу освіту в галузі психології, медицини, педагогіки та соціальної роботи або «Стажер другої кваліфікації», якщо такого не має, з внесенням до списків сертифікованих розстановників України.
На території України Українська Асоціація Системних розстановок визнає кваліфікацію навчальних терапевтів і супервізорів в особі наступних фахівців:
кпн Светозарова Світлана (Київ/Запоріжжя) — навчальний терапевт і супервізор УАСР;
Крахмалюк Геннадій (Рівне) — тренер-викладач СФТК і розстановкам.
У відповідності зі стандартами, базова програма по сімейно-феноменологічної терапії, консультуванню та розстановкам складається з двох ступенів, що в цілому становить:
• 3 теоретичних модуля першого ступеня і 5 теоретичних модулів другого ступеня;
• 16 груп практики, по дві практики (по 8 годин) після кожного теоретичного модуля;
• особиста терапія: 10 особистих розстановок (5 на першому модулі і 5 на другому);
• участь в інтервізіонних групах;
• підсумкова випускна робота (40 годин);
• сертифікаційна супервізія (40 годин);
• загальна кількість годин теорії та практики становить мінімум 420 годин.
Модуль — це триденний навчальний семінар, який проводиться сертифікованим навчальним терапевтом або тренером.
Група практики — восьмигодинна робота в малих групах (від 5-ти до 8-ми осіб), де студенти відпрацьовують отримані навички тематичного семінару.
Група практики проводиться сертифікованим дослідним розстановником.
Інтервізіонная група — група практики, що самостійно організована учнями для відпрацювання навичок ведення розстановок, отриманих в процесі навчання.
Особисті розстановки проводяться у сертифікованого розстановника. П’ять розстановок під час навчання на 1-го ступені і п’ять розстановок на 2-му ступені навчальної програми.
Теми обов’язкових особистих розстановок: «Я і моя система», «Я і мама», «Я і тато», «Я і моє системне місце», «Я і батьківська родова система», «Я і материнська родова система». Виконання даного пункту є обов’язковою умовою для допуску до другого ступеня.
Супервізії
Підсумкова випускна робота — демонстраційна робота випускника як розстановника — є допуском до сертифікаційної супервізії.
Сертифікаційна супервізія. Випускник, який виконав всі стандарти навчання, здає сертифікаційну супервизию і отримує свідоцтво в області системно-феноменологічної терапії, консультування та системних розстановок. Йому присвоюється кваліфікація «Спеціаліст», якщо він має базову вищу освіту в галузі психології, медицини, педагогіки та соціальної роботи або «Стажер другої кваліфікації», якщо такого не має, з внесенням до списків сертифікованих розстановників України.
На території України Українська Асоціація Системних розстановок визнає кваліфікацію навчальних терапевтів і супервізорів в особі наступних фахівців:
кпн Светозарова Світлана (Київ/Запоріжжя) — навчальний терапевт і супервізор УАСР;
Крахмалюк Геннадій (Рівне) — тренер-викладач СФТК і розстановкам.
Згідно зі стандартами УАСР, семінари першого ступеня може проводити один викладач, семінари другого ступеня проводяться не менше ніж трьома тренерами. В цілому в базовому курсі освітньої програми по СФТК і розстановкам повинні брати участь три сертифікованих викладача України або іноземних держав, які мають відповідну кваліфікацію в своїх країнах.
I СТУПІНЬ (модулі 1-3)
Загальнодоступний, ознайомчий ступінь, що дає основи сімейної розстановки по методу Берта Хеллінгера, складається з трьох модулів і шести груп практик. Після її проходження, якщо учень є дипломованим психологом, лікарем, педагогом або соціальним працівником, учень може використовувати отримані знання і розстановочні вправи в своїй консультаційної діяльності, тренінгах та семінарах.
Якщо учень не має відповідної профільної освіти, він може використовувати отримані знання в роботі в суміжних областях, які не мають відношення до психотерапії (бізнесі, менеджменті, політиці …)
Після закінчення першого ступеня, учню присвоюється кваліфікація «Стажер першої категорії».
Бажаючі навчатися методу Берта Хеллінгера можуть продовжити своє навчання в школі HellingerSciencia.
II СТУПІНЬ (модулі 4-8)
До нього входять основи теорії і практики системно-феноменологічної терапії, консультування та розстановок. Складається з 5 модулів і 10 груп практики (по 8 годин кожна).
По закінченню другого ступеня випускник здає підсумкову роботу і проходить сертифікаційну супервизию з присвоєнням кваліфікації «Спеціаліст СФТК і СР», якщо учень є дипломованим психологом, лікарем, педагогом або соціальним працівником.
Якщо учень не має відповідної профільної освіти, він отримує кваліфікацію «Стажер другої категорії».
III СТУПІНЬ. Підвищення кваліфікації (спеціалізація)
Вміщає 6 модулів і по 24 години груп практики після кожного модуля за напрямками:
«Структурні розстановки»;
«Симптомні розстановки»;
«Робота з парами»;
«Робота методом розстановок в індивідуальному консультуванні»;
«Розстановки снів і казкових сюжетів»
та інших тематичних вузьких спеціалізацій.
В цілому програма має 360 годин:
144 години теорії за обраним напрямом спеціалізації,
144 години практичних занять з опрацюванням досліджуваних тем після кожного модуля,
72 години підсумкові роботи і супервізії.
Після закінчення III ступеня програми по СФТКіСР, учень здає підсумкову роботу і сертифікаційну супервизию з присвоєнням кваліфікації
Після проходження 3-й ступеня, якщо учень є дипломованим психологом, лікарем, педагогом або соціальним працівником і веде активну практичну діяльність не менше 5 років після отримання статусу «спеціаліст», учасник програми здає підсумкову роботу і сертифікаційну супервізію з присвоєнням кваліфікації «Навчальний терапевт СФТКіСР».
Загальнодоступний, ознайомчий ступінь, що дає основи сімейної розстановки по методу Берта Хеллінгера, складається з трьох модулів і шести груп практик. Після її проходження, якщо учень є дипломованим психологом, лікарем, педагогом або соціальним працівником, учень може використовувати отримані знання і розстановочні вправи в своїй консультаційної діяльності, тренінгах та семінарах.
Якщо учень не має відповідної профільної освіти, він може використовувати отримані знання в роботі в суміжних областях, які не мають відношення до психотерапії (бізнесі, менеджменті, політиці …)
Після закінчення першого ступеня, учню присвоюється кваліфікація «Стажер першої категорії».
Бажаючі навчатися методу Берта Хеллінгера можуть продовжити своє навчання в школі HellingerSciencia.
II СТУПІНЬ (модулі 4-8)
До нього входять основи теорії і практики системно-феноменологічної терапії, консультування та розстановок. Складається з 5 модулів і 10 груп практики (по 8 годин кожна).
По закінченню другого ступеня випускник здає підсумкову роботу і проходить сертифікаційну супервизию з присвоєнням кваліфікації «Спеціаліст СФТК і СР», якщо учень є дипломованим психологом, лікарем, педагогом або соціальним працівником.
Якщо учень не має відповідної профільної освіти, він отримує кваліфікацію «Стажер другої категорії».
III СТУПІНЬ. Підвищення кваліфікації (спеціалізація)
Вміщає 6 модулів і по 24 години груп практики після кожного модуля за напрямками:
«Структурні розстановки»;
«Симптомні розстановки»;
«Робота з парами»;
«Робота методом розстановок в індивідуальному консультуванні»;
«Розстановки снів і казкових сюжетів»
та інших тематичних вузьких спеціалізацій.
В цілому програма має 360 годин:
144 години теорії за обраним напрямом спеціалізації,
144 години практичних занять з опрацюванням досліджуваних тем після кожного модуля,
72 години підсумкові роботи і супервізії.
Після закінчення III ступеня програми по СФТКіСР, учень здає підсумкову роботу і сертифікаційну супервизию з присвоєнням кваліфікації
Після проходження 3-й ступеня, якщо учень є дипломованим психологом, лікарем, педагогом або соціальним працівником і веде активну практичну діяльність не менше 5 років після отримання статусу «спеціаліст», учасник програми здає підсумкову роботу і сертифікаційну супервізію з присвоєнням кваліфікації «Навчальний терапевт СФТКіСР».
Назви i описи
Фахівці з системної розстановки, які отримали визнання УАСР, мають право оприлюднювати своє визнання в формі наступного формулювання:
• «фахівець з системної розстановки УАСР».
Навчальні терапевти/тренери, які отримали визнання УАСР, мають право оприлюднювати своє визнання в формі наступного формулювання:
• «навчальний терапевт по системним розстановкам УАСР» або
• «навчальний тренер по системним розстановкам УАСР».
Інститути/інші організації, які проводять навчання системним розстановкам УАСР, мають право оприлюднювати своє визнання в формі наступного формулювання:
• «Визнана програма навчання системним розстановкам (УАСР)» або
• «Програма навчання отримала визнання у відповідності з освітніми стандартами УАСР».
Крім того, вони включають в свій опис навчальної програми наступну вказівку:
«Після закінчення навчання і при виконанні подальших умов (див. Критерії сертифікації УАСР) учасники можуть клопотати про визнання їх в якості фахівців з системної розстановки Української Асоціації Системних розстановок».
• «фахівець з системної розстановки УАСР».
Навчальні терапевти/тренери, які отримали визнання УАСР, мають право оприлюднювати своє визнання в формі наступного формулювання:
• «навчальний терапевт по системним розстановкам УАСР» або
• «навчальний тренер по системним розстановкам УАСР».
Інститути/інші організації, які проводять навчання системним розстановкам УАСР, мають право оприлюднювати своє визнання в формі наступного формулювання:
• «Визнана програма навчання системним розстановкам (УАСР)» або
• «Програма навчання отримала визнання у відповідності з освітніми стандартами УАСР».
Крім того, вони включають в свій опис навчальної програми наступну вказівку:
«Після закінчення навчання і при виконанні подальших умов (див. Критерії сертифікації УАСР) учасники можуть клопотати про визнання їх в якості фахівців з системної розстановки Української Асоціації Системних розстановок».