Етичний кодекс

Особистий етичний кодекс розстановника.

  1. Для роботи в методі системних розстановок спеціаліст має пройти кваліфіковане навчання у сертифікованих тренерів за програмою, що відповідає вимогам УАСР Також розстановник має отримати відповідну сертифікацію, що свідчить про здачу супервізії.

2 Розстановник має свідомо та відповідально ставитися до свого особистого, фізичного, емоційного, інтелектуального і духовного стану. Він має мати у своєму досвіді особистісне пропрацювання у методі системних розстановок (робота з обома системами батьків, дитячо-батьківські стосунки, сімейною системою, тощо).

  1. У разі, коли розстановник стикається з особистісними психологічними проблемами, які негативно впливають на якість виконання обов’язків, він має якомога швидше звернутися до тих, хто може допомогти розв’язати ці проблеми чи самостійно докласти зусиль для повернення у гармонійний та цілісний емоційний стан.
  2. Розстановник має постійно забезпечувати продовження свого професійного розвитку, долучатися до професійних конференцій, знайомитися з нововведеннями та результатами досліджень в рамках методу. Професійний ріст включає також регулярне проходження терапевтичних груп та супервізій.

Етичний кодекс у відносинах з клієнтом

  1. Розстановник забезпечує високу якість роботи, на найвищому рівні своїх знань, умінь і навичок.
  2. Розстановник несе особисту вiдповiдальність за свою роботу у процесі розстановки, за інформованість як клієнтів, так і учасників групи про особливості роботи та методу системних розстановок. Вони мають бути ознайомленні з процесом, науковим підґрунтям, можливими емоційними наслідками участі як у ролі клієнта, так і у ролі замісників. Розстановник має турбуватися про фізичний, психічний стан учасників та екологічність процесу.
  3. Розстановник поважає права і вибір клієнта, в процесі розстановки попереджує про можливі варіанти розгортання розстановки та узгоджує процес з готовністю клієнта рухатися далі, родиться з ним перед озвучуванням інформації з «поля», особливо, якщо вона має інтимних характер.
  4. Розстановник має бути проінформований про культурні цінності і вірування клієнта та узгоджувати озвучену інформацію з його світобаченням та інтелектуальним, духовним рівнем розвитку. Також, за необхідністю, розстановник пояснює клієнту теоретичні основи системних технік.
  5. Розстановник має з повагою та делікатністю обходитись з інформацією про інших членів системи, які не є носіями запиту на розстановку.
  6. Розстановник має проінформувати клієнта про його персональну відповідальність у досягненні бажаного результату.
  7. Замовник розстановки спостерігає і бере участь в розстановці.
  8. Розстановник має дотримуватися принципу конфіденційності, поважати приватне життя клієнтів, не давати моральну оцінку вчинкам та почуттям клієнта.
  9. До початку роботи розстановник і клієнт узгоджують питання оплати та умов участі.

III Етичний кодекс у відносинах з колегами, спільнотою та професійним оточенням.

Розстановник має з повагою ставиться до своїх колег, не робити зневажливих зауважень про інших розстановників, ведучих, дослідників чи новаторів. Навпаки, він підтримує і схвалює дослідження, дебати і професійний обмін досвідом.